Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

lørdag 5. november 2022

Vi skal til CRUFTS !!!

Det er visst ikke måte på hvilke nye eventyr som venter oss! I går dumpet det ned mail fra England, om at vi hadde fått plass på den Internasjonale Freestyle Finalen på Crufts 2023.

Dette er en drøm jeg egentlig ikke visste jeg hadde, og ikke har turt å drømme - det er liksom for stort!


For de uinnvidde, Crufts er altså verdens største hundearrangement, og arrangeres hvert år i Birmingham i England. I 2023 er datoene 9. til 12. mars. Det er enormt stort med masse utstillinger, salgsstander, konkurranser og oppvisninger. Og altså den Internasjonale Freestyle Finalen som arrangeres på hovedarenaen på lørdag. Her er det kun plass til 11 av verdens beste freestylere (kun en fra hvert land), og på tribunen er det tusenvis av tilskuere. I tillegg er det livestreaming, som følges fra alle kanter av verden.

Jeg har mange ganger sittet klistret til livestreamingen og latt meg imponere, og jeg hadde aldri trodd at jeg noen gang skulle tørre å drømme om å delta her. Men drømmen har kommet snikende etter hvert som vi har lykkes innen sporten. Nå har riktignok vår vei vært rimelig humpete, men nå har jeg troa på at vi er på rett vei igjen. Vi har et program som fungerer, og vi har funnet nytt treningskonsept som ser ut til å passe oss bra. Fra Norge er det Norgesmesteren året før som får tilbudet om å representere landet, så da dette var i boks i høst ble fristelsen for stor. Dette er en once in a lifetime mulighet, så det var bare å slenge inn søknaden. 

Men det er med skrekkblandet fryd jeg kan konstatere at vi faktisk skal være med på Crufts. Hjelpes! Hva man utsetter seg selv for... Men alle som har vært der sier det er en kjempeopplevelse, og jeg må bare tenke "hva er det verste som kan skje?" Jo, Bella lager kanskje sin egen koreografi underveis, men jeg tror nok hun skal klare å underholde og sjarmere litt uansett. Det verste er vel egentlig om hun bjeffer seg vekk, men vi skal jobbe inn programmet så godt at det ikke skal bli noe usikkerhet og frustrasjon, så vi får bare krysse fingrene for at det kommer til å fungere.

Jeg har selv vært der borte som tilsuer to ganger, og det er helt utrolig stort og utrolig gøy. Masse å shoppe og masse å la seg underholde av. Og jeg har stått i kø for å komme inn for å se freestyle finalen. 

Her er noen bilder jeg tok som publikum for noen år siden... Ut på denne arenaen skal jeg altså gå sammen med min hund... Hjelpe og trøste 😱😂




Jeg hadde egentlig tenkt meg bort som tilskuer til neste år, og rom er bestilt på favorittpuben i Birmingham. Men nå må jeg nok finne meg annen overnatting som passer bedre med hund... og jeg må finne reiseveg... Kjøre til England liksom... Jaja, nok å tenke på fremover...

Men nå må jeg først forberede de kommende opplevelsene. Onsdag morgen går turen til Danmark og Nordisk Mesterskap 😄 Heia oss! 😁💪💖

Link til arrangementet for de som vil lese mer: https://www.crufts.org.uk





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar