Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 7. februar 2023

Trasig uke, men vi gir oss ikke

Forrige uke ble en skikkelig dritt-uke... 😨 Jeg forklarte litt i forrige innlegg, men tar et lite tilbakeblikk her. 

Uka startet bra med fin trening mandag morgen, men så tok jeg ryggen da jeg kom hjem. Vi stoppet nemlig for å lufte oss på vei hjem, og Lissie så sitt snitt til å rulle seg i noe "godlukt". Derfor ble det å stå på hodet i dusjen da vi kom hjem, og så glemte jeg meg bort og løftet henne opp på stellebordet etterpå. Da smalt det, og det ble ytterligere forverret tirsdag morgen da jeg glemte meg bort igjen, og gjorde en dum bevegelse. Jeg ble derfor sittende i stolen hele tirsdag og onsdag og det ble hverken trening eller ordentlig tur disse dagene.

Så på torsdagens trening i Drammen Hundepark var Bella veldig gira, og i tillegg hadde jeg med pølse som belønning. Så da mistet hun helt hodet. Det går nemlig ikke an å tenke når det er pølse i nærheten... Jeg skulle egentlig trent hele programmet til musikk for å forberede oss til lørdagens konkurranse, men det gikk den veien høna sparka.

I tillegg har jeg bare hatt tanke for Crufts den siste tiden, og helgens konkurranse kom litt brått på... slik at jeg ikke var helt der jeg burde være i forhold til konkurransetrening. 

For å gjøre det ekstra vanskelig for meg selv hadde jeg satt opp et Triksekurs i Drammen Hundepark fra kl 12 til 15 denne konkurransedagen, og jeg var allerede ganske sliten og "blåst" i hodet da stevnet startet. Jeg kom derfor aldri inn i bobla, og var veldig innstilt på at jeg kom til å diske oss og ta det som en treningsøkt. 

Bella trener seg selv mens jeg holder kurs 😂😍

Jeg ble etterpå fortalt at det så ut som jeg hadde tenkt å diske allerede da jeg gikk inn i ringen... Godt observert! 😅 Takk! 😊  Det var en nyttig påminnelse! 😌 Jeg har vært på noen kurs og foredrag tidligere og lært hvor viktig det er å tenke på den mentale biten, og hvordan vår innstilling når vi går inn i ringen påvirker hvordan resultatet blir. Jeg har også sett det tydelig selv, at de gangene jeg har tenkt noe slik som "vi skal bare se hvordan det går" eller "om ikke det går, så disker jeg oss", har det gått dårlig. Jeg har også lært at jeg skal rette ryggen og gå inn i ringen "som en verdensmester". Og de gangene jeg går inn i ringen på denne måten, har det stort sett gått bra! Utrolig hva kroppsholdning kan si for egen følelse, og ikke minst hva jeg signaliserer til Bella. Dette skal jeg absolutt ta til meg og huske på.

Uansett resultat var det hyggelig å se freestylegjengen igjen! 💖 Takk for en fin ettermiddag alle sammen, og takk til arrangør for et godt stevne! 💖


Her en snutt fra lørdagens konkurranse.
 
Om vi bare hadde fått til hele programmet… «Wouldn’t it be lovely…» 😅❤️

 Denne uken startet i hvert fall godt, med en veldig fin trening i DHP mandag morgen 😍
Og i morgen skal jeg til Telemark og trene med Eva 😍
Så ingen grunn til å gi seg 😅



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar