Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

onsdag 13. november 2019

5 dager til avreise

Og 10 dager til det er vår tur i ringen, og i dag er jeg optimist!!! 😁😍😇

Vi har hatt en helt super treningsøkt i Drammen Hundepark, jeg tror jammen det er den beste ever! I dag satt alt - om ikke helt perfekt alt sammen, så var det så godt som jeg kan forvente nå. Om vi får til dette i ringen om 10 dager skal jeg være kjempefornøyd!

"Me and Mary Poppins" :)

Jeg startet med litt oppvarming med enkle øvelser og masse lekebelønning. Deretter kjørte vi igjennom hele programmet, bare avbrutt av en leke/belønningsøkt sånn ca midtveis. Belønningspausen tok jeg rett etter ryggingen som vi har slitt litt med, men som i dag gikk helt suverent. Så gikk jeg litt tilbake i musikken og startet igjen med ryggingen (som også denne gangen gikk supert) og kjørte resten av programmet. Så ble det julaften og 17. mai på en gang med masse belønning 🤩🤩🤩

Resten av treningstiden kjørte jeg kortere kjeder med masse gøy og lek, hele tiden med kostymet på og musikken i bakgrunnen. Jeg fikk også kjørt igjennom en gang alene for å teste mine egne bevegelser - se film... 😂




I bilen på veg til Drammen hadde jeg en liten peptalk for meg selv. Det er ikke så dumt å snakke litt med seg selv og forberede seg mentalt på det man skal i gjennom, og jeg var i grunnen veldig enig med meg selv i følgende punkter:
  • Vi er fortsatt ferske i klasse 3
  • Dette er vårt første mesterskap og jeg vet ikke hvordan hverken Bella eller jeg vil takle denne settingen
  • Vi skal konkurrere mot verdens beste: tidligere VM vinnere, folk som har vært på toppen i mange år, folk som har vunnet Crufts flere ganger etc
  • Vi er outsidere og har ingenting å bevise
  • Vi skal gjøre så godt vi kan, og håper å kunne gå av banen med godfølelsen og vite at vi har gjort en god jobb i å konkurrere mot oss selv
  • Ute i verden er dette en stor hundesport, med mange utøvere og stor rift om landslagsplassene
  • Mange land har store støtteapparat rundt seg, med treningssamlinger etc
  • I Norge er vi fremdeles små, og vi trener stort sett på egenhånd
  • Men vi har verdens beste miljø, og folk synes det er tøft og moro at jeg stiller i VM
  • Så uansett hvordan det går vet jeg at jeg har støtte hjemmefra 💓
Håpet er å ikke komme helt sist, selv om noen naturlig nok er nødt til å få den plasseringen i en konkurranse også...  Men å komme sånn ca midt på treet hadde vært kjempestas 😊

Etter en sånn fin trening var vi nødt til å ta oss en liten skogstur, så stjerna fikk lov til å boltre seg i masse deilig kram snø... 😅

Snøhunden Bella...

Nå blir det litt pakking, samt jobbing og forberedelse til morgendagens valpekurs. Og så må Dogs4All turen på fredag planlegges - og her har det dukket opp flere spennende ting... 😉

Stay tuned! 😁


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar