Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

søndag 8. desember 2019

Ankomst Stuttgart - onsdag 20. november

Først må jeg jo beklage at det har vært stille fra denne kanten så lenge - jeg lovet jo hyppige oppdateringer... 😧 Men med dårlig nett og travle dager var det ikke så enkelt å bare logge seg på og blogge underveis. Og så var det rett  hjem til juleforberedelser og travle dager på hjemmefronten. Det tok jo noen dager å lande også, men nå skal jeg prøve å oppsummere litt.

For å ta opp tråden fra forrige innlegg så hadde vi en stopp på veien nedover i en by som heter Göttingen. Her ble det kveldstur, mat på rommet og pelsstell og dusjing av Bella, før vi neste morgen satte snutene mot Stuttgart.

Nybadet frøken - klar for noen opplevelsesrike dager
Det var jammen godt jeg hadde beregnet god tid på turen og lagt inn en overnattingsstopp, for på grunn av masse veiarbeid tok turen mye lenger tid enn beregnet. Google har nok regnet med en gjennomsnittsfart på 120 km/t da den fortalte meg at turen tok fire timer..., for med veiarbeid og køer og langt lavere fart gikk det plutselig flere timer mer. Ved start sa GPS'en at jeg skulle være framme om fire timer (i ett/to-tiden), men etter å å kjørt en halv time var ankomsttiden en time senere enn først antatt...

Men til tross for køer er jeg imponert over trafikkflyten og ordenen i trafikken. Det fløt greit, flettingen av felt gikk av seg selv, og på enkelte strekninger var det forbudt for lastebiler å kjøre forbi. De ble derfor liggende i saktegående kø i høyre felt, mens vi kunne suse forbi i venstrefeltet. "Ordnung must sein" i praksis 😁

Uansett lengre kjøretid måtte vi ha noen pauser underveis, og jeg valgte å stoppe i en by som het Fulda. Her var de var i ferd med å sette opp et julemarket, og det var fint å rusle litt rundt her. Jeg måtte også kjøpe med meg litt mat og drikke, og prøvde å se etter en egnet matbutikk. Men hva søren heter matbuttikkene i Tyskland? Ingen OBS, Kiwi eller Rema skilt å se... 😆  På vei ut av byen fant jeg til slutt et shoppingsenter, hvor jeg fikk spurt meg fram og fikk handlet litt mineralvann og mat.





Jeg ankom Stuttgart på kvelden, akkurat i tide for middag sammen med Jessica og det svenske landslaget. Riggingen i messehallen måtte vente til torsdag, men det gikk greit. Etter middagen tok vi en liten luftetur og fikk sjekket opp veien til messehallen, som heldigvis lå bare tre minutter unna hotellparkeringen. Supert å slippe å kjøre noe mer på noen dager... 😉


Messe Stuttgart



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar