Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

mandag 9. desember 2019

Dog Dance World Championship 2019 - Åpningsdag, torsdag 21. november

Torsdag var det treningsdag og åpningsseremoni. Norge hadde treningstid helt på tampen av dagen, så jeg hadde god tid til å gjøre meg litt kjent og rigge meg til. Det første jeg måtte gjøre var å finne Carmen som hadde ansvaret for arrangementet, og som jeg hadde vært i kontakt med på forhånd. Vi hadde avtalt å snakke sammen på torsdag for å avgjøre om Bella skulle behandles som løpetispe. Jeg hadde nemlig håpet at hun var ferdig i tide, men dessverre drøyde det litt for lenge 😔

Når jeg nå skal oppsummere denne fantastiske reisen og opplevelsen, kommer jeg ikke utenom dette med løpetid. Dette er hverken ment som klage til arrangøren eller unnskyldning for resultatet, men det var så stor del av hele opplevelsen at det bare må være med.

Det var tre løpetisper med i mesterskapet, alle i Freestyle, og rommet som var satt av til løpetispene var mesterskapets kontor, hvor man blant annet regnet ut poengene, samt gangen innenfor. Den ene tispen lå stort sett i bur i denne gangen, den andre lå i bilen og Bella og jeg brukte dette kontoret sånn av og til. Dette kontoret lå på samme plan som konkurranseringen, mens deltagerrommet (hvor alle landene hadde sine bord og plasser til hunder) lå en etasje opp.

Ringen sett fra tribunen
Utsikt fra "galleriet"

Jeg ble veldig usikker på hvordan jeg skulle legge det opp, men valgte å sette buret til Bella og alle tingene våre i deltagerlokalet og la Bella ligge for det meste i bilen. Hotellet lå rett over "gårdsplassen" for messen, bare noen minutter unna. Så jeg vekslet på å ha Bella i bilen mens jeg var innom på deltagerrommet, vi slappet litt av på rommet, vi var innom i messehallen for å gjøre henne kjent i området og vi var også innom på kontoret for å gjøre henne kjent der. Det ble mye logistikk i forhold til hvor jeg skulle være og hva jeg måtte ha med meg til en hver tid.

I deltagerrommet var det to små treningsringer hvor de andre kunne trene innimellom. Vi med løpetisper måtte bare finne oss andre steder å trene, enten ute eller i messehallen (men her var gulvet alt for glatt). Jeg måtte hele tiden passe på hva jeg hadde hvor, og om jeg tenkte å finne en plass å trene måtte jeg ha med meg paraplyen, som jo er en viktig rekvisitt i programmet vårt. Det ble derfor så som så med trening underveis.

Vi tester tribunen :)
Her skal vi snart ned og ha vår treningstid :o

Hvert land hadde som sagt egen treningstid, og hver ekvipasje fikk fire minutter. Denne treningen foregikk i konkurranseringen midt i messeområdet - og det var masse publikum også på treningen. Det var egentlig veldig greit, for da hadde man i hvert fall vært igjennom det 😅 Vi kunne velge om vi ville bruke disse minuttene en og en, eller om vi ville gå sammen og trene flere samtidig over litt lengre tid. Jessica og jeg tenkte å trene sammen, slik at vi fikk totalt åtte minutter i ringen. Men vi så fort at Storm og Bella fant tonen litt for godt til at det var noen særlig lur plan...😉😅 Så da endte vi opp med fire minutter hver - og det er neimen ikke mye... Det gikk veldig fort, men vi hadde en fin økt hvor vi fikk til en del og også hadde det gøy med belønning.

Etter at vi hadde trent måtte jeg løpe til bilen med Bella, og så løpe tilbake igjen for å rekke åpningsseremonien.

Primus motor Carmen ønsker velkommen

Det var stor stas å marsjere inn i ringen til "Ja vi elsker" med det norske flagget på brystet 💓

Det store norske landslaget: Jessica og Storm som stilte i HTM
og vår innleide flaggbærer Helén


Fine Storm <3




Etter seremonien ble vi servert vin fra en sponsor.

Dagen ble avsluttet med middag på hotellet, også i dag sammen med det svenske landslaget - og vi ble mer og mer "svorske". 😁😍
Masse fine "Lykke til gaver" fra de andre deltagerne.
Inngangen til vår del av messen.



"Gårdsplassen" mellom messen og hotellet.

"Gårdsplassen" mellom messen og hotellet.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar