Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

lørdag 15. februar 2020

Hund og hundetrening på mange forskjellige arenaer

Jeg har i det siste hatt mange temaer for blogging innom hodet, men derfra til tastaturet er det visst en lang vei... Tiden har liksom ikke vært tilstede i det siste - og det er vel egentlig et godt tegn 😊

Så hva har skjedd siden sist? Vi har hatt noen fine treninger, hvor jeg har fulgt planene, og noen "surretreninger"... Programmet er ennå ikke helt i boks, men noen deler av det begynner å ta form. Vi tester litt nye øvelser, og har også testet litt i forhold til musikken. Storyen er litt mer spikret, så jeg er nå forsiktig optimist.

Her er et par småfilmer fra den senere tids trening - mon tro hva vi skal bruke det til... 😉



Som sagt har det vært travelt med mange andre jern i ilden - og alle er selvfølgelig hunderelatert 😁


En av de flotte bygningene som hører til Jønsberg VGS
For en stund siden fikk jeg en henvendelse fra hundelinja på Jønsberg Videregående skole utenfor Hamar. De ønsket seg litt info og oppvisning innenfor triks og freestyle. Og da var det selvfølgelig ikke nei i min munn 😄 Så tirsdag 4. februar gikk turen til Hedmarken for en spennende kveld med elever, lærere og andre interesserte. Jeg gikk først igjennom litt teori, blant annet om hundetrening generelt, belønning, triksetrening, target og hjelpemidler. Så snakket jeg selvfølgelig en del om Kreativ Lydighet, Heelwork to Music, Freestyle og Norsk Freestyleforening. Deretter viste jeg og Bella alle øvelsene til trikseprøve 1, før vi hadde oppvisning. Vi kjørte først Mary Poppins programmet så godt vi kunne på litt begrenset plass, og deretter noen av ideene til det nye programmet. Til slutt var det innlæring av triks, og vi hadde noen få demohunder til rådighet, hvor en av de allerede kunne en del. Det er ikke så lett å vise innlæring på Duracell-kaninen Bella..., så skulle gjerne hatt flere hunder og eiere til rådighet for å få vist mer innlæring. Men det ble en hyggelig kveld med interesserte, engasjerte tilhørere - og jeg håper jeg får lov til å ta turen igjen 😊 Tusen takk for oss!

Man "bjudar på"... 😂
Flink demohund 😍

Jeg har også hatt to helger på Notodden i januar og februar, hvor jeg har vært instruktør på Røde Kors Besøksvenn med hund kurs. 10 nye besøkshunder ble godkjent forrige helg, og jeg er så glad for at jeg får muligheten til å bidra med å spre glede på denne måten.
Det er veldig moro å holde disse kursene, og så gøy å se både hund og eier vokse og bli tryggere i settingen i løpet av kurset. Det var noen flinke hunder og eiere som utviklet seg fint på disse to helgene, og som nå er klare for å gå ut i verden og besøke mennesker som har behov for noen ekstra lyspunkter i hverdagen. 
Takk for fire flotte dager med mye teori, praksis og gøy sammen med ti flotte ekvipasjer og min medinstruktør Turid.
Preget av alvoret...
Instruktøren går "all inn"... 😂
Vi fikk en stor reportasje i Telen 👍😊


Når det gjelder Svansen har jeg ikke startet kurssesongen ennå, men det har vært både markedsføring og planlegging av kursene som starter nå i slutten av februar.

I tillegg er det bare en kveld igjen for den flinke valpen Geir og hans "foreldre" som har gått valpekurset som privatist nå i vinter. Superdyktige eiere og en supersøt og flink valp 😊
Er det noe rart at jeg elsker jobben min...? 💓



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar