Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

onsdag 4. mars 2020

Kongsberg Marken

Så mye "rart" man klarer å rote seg borti... 😅


Kongsberg Marken er en eldgammel tradisjon og har vært et av vinterens høydepunkt for mange på Kongsberg. Avholdt i vinterferieuken med mange tradisjonelle boder, masse juggel, pølser, smultringer, karuseller og alt annet som hører til et slikt arrangement.

Ingen bildebeskrivelse er tilgjengelig.
For to år siden,
da det fremdeles var pariserhjul og store karuseller.

Men i fjor fant plutselig kommune og næringskammer ut at de ikke hadde ansvar for dette, og Lunds Tivoli hadde også gitt beskjed om at de ikke kunne komme. Det ble selvsagt oppstandelse og ASVO tok til slutt grep. De har sin gjenbruksbutikk på Nytorget og arrangerte i fjor en liten minimarked med noen få boder, samt de tradisjonelle markenspølsene og smultringene - og folk kom og stilte opp, og det ble et veldig bra arrangement.

Jeg synes det er så flott at ASVO sto på og reddet Kongsberg Marken på denne måten. Jeg sendte derfor en mail og presentere meg og spurte om de hadde lyst til å ha besøk av en "dansende hund" i år, og det hadde de 😊



På torsdag hadde jeg tre forskjellige program, Mary Poppins, deler av det nye programmet og juleprogrammet, og det ble litt for mye for Bella. Det var også en vanskelig setting, med liten plass og små og store folk tett på, i tillegg til andre hunder. Og det hjalp jo heller ikke at Bella's favorittminimenneske, barnebarnet Marcus, sto på sidelinjen. Hun var på vei ut for å se etter ham et par ganger 💓 Veldig koselig at han kom da 💓

På fredag kjørte jeg bare Mary Poppins programmet, samt improviserte litt med deler av det nye programmet. Det gikk mye bedre denne dagen. Jeg var også litt mer forberedt og Bella var mer fortrolig med situasjonen. Det virket som folk koste seg, og at de syntes det var et morsomt innslag.

Jeg koste meg i hvert fall, og synes det er så gøy at freestylen også kan brukes til å underholde andre, og ikke bare i konkurransesetting.






Det var veldig hyggelig at det var så god oppslutning på denne "Mini Marken" og det lover bra for de kommende år. Folk setter pris på dette arrangementet, og utstillerne sto faktisk i kø i år for å få plass. Takk for oss og heia ASVO! Takk for at dere tar ansvar! 💓



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar