Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

fredag 13. mars 2020

På'n igjen



Så var det jammen på'n igjen... Vi hundefolk får nå en reprise av høsten 2019, da alt av hunderelaterte aktiviteter ble stoppet eller utsatt. Men nå gjelder det ikke bare hunderelaterte ting - hele Norge stopper opp 😲

Jeg må innrømme at det har vært noen trasige dager, men det gjelder vel oss alle. Det er ganske uvirkelig det som skjer. All usikkerheten er slitsom, men nå kan man jo egentlig senke skuldrene og bare gjøre det beste ut av situasjonen. Det er ikke noe mer man kan gjøre enn å ta alle forhåndsregler, og krysse det man har for at denne dugnaden skal begrense Corona epidemien så fort som mulig.

koronavirus-tema2(1).png
https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/

Helsedirektoratet har besluttet forbud mot og stenging av:

  • Kulturarrangementer
  • Idrettsarrangementer og organisert idrettsaktivitet både innendørs og utendørs
  • Alle virksomheter i serveringsbransjen, med unntak av serveringssteder der det foregår servering av mat, det vil si kantiner og spisesteder som kan legge til rette for at besøkende kan holde minst 1 meters avstand.
  • Servering av mat skal ikke skje som buffet. Serveringsbransjen omfatter restaurant, bar, pub og uteliv.
  • Treningssentre
  • Virksomheter som tilbyr frisørtjenester, hudpleie, massasje og kroppspleie, tatovering, hulltaking(piercing) og liknende
  • Svømmehaller, badeland og liknende

Etter dette vedtaket, som ble gjort i går, var det bare å informere kursdeltagerne om utsettelse av planlagte kurs. Jeg har heldigvis ikke satt opp så mange kurs denne våren, så jeg håper at de kursene jeg har satt opp kan kjøres etter hvert, selv om de blir noe utsatt.

Selv skulle jeg vært på samling for alle Røde Kors Besøksvenn med Hund instruktører i helgen, og hadde gledet meg til masse nyttig informasjon og ikke minst bli litt mer kjent med de andre instruktørene. Men Røde Kors var, fornuftig nok, tidlig ute med å avlyse alle sine kommende arrangementer. Så både denne helgesamlingen og neste helgs kurs for Besøksvenn med hund er utsatt på ubestemt tid.

Siste helg i mars skulle det være dobbeltstevne i Kreativ Lydighet, og debut for vårt nye freestyleprogram, dette er naturlig nok også utsatt. Men jeg får trøste meg med at nå får jeg bedre tid til å trene inn det nye programmet 😊

Vi får fokusere på det positive fremover, og legge bekymringene til side så godt det lar seg gjøre. Så krysser vi fingre for at denne dugnaden gjør at færrest mulig blir syke og at vi snart kan komme tilbake til normalen igjen.

Ta vare på hverandre der ute 💓

Hygieneplakat_Liggende_Bokmål.png


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar