Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

søndag 15. mars 2020

I disse karantenetider - Dag 1 - Forberedelser

Holde seg hjemme - ikke ha kontakt med andre - ikke gå på trening - og så videre... Så hva gjør man da? Er man frisk kan man, i hvert fall enn så lenge, gå en tur i skogen hvor man ikke treffer andre. Og for å gi hunden litt mental stimuli i tillegg til turen kan man legge inn litt trening underveis. Men det blir jo også mange timer innendørs for både hund og eier, og da gjelder det å være kreativ.

Jeg kommer til å blogge litt om hvordan Bella og jeg løser situasjonen fremover, og kanskje kan vi gi deg og din hund noen tips?

I dag var det å finne frem puslespill-gulvet vi kjøpte for en tid siden og som vi bruker litt innimellom når vi av forskjellige grunner ikke får trent på andre plasser. Vanligvis legges dette i TV stua og taes vekk igjen når vi er ferdige med treningen. Men, vi kan jo ikke ha besøk i tiden fremover, så i dag la jeg det i stua, mellom salongbordet og spisebordet. Jeg la det som en overgang mellom de to teppene vi har der, og begge borda ble flyttet så langt fra hverandre som mulig. Som sagt, det blir jo bare Bella, gubben og meg i tiden fremover - så da kan stua gjøres om til treningsrom 😆

Bella hjelper gladelig til med forberedelsene 😅

Var jeg ikke til noe hjelp, sa du??? 😔😅😘

Det blir jo ikke all verdens plass å trene på, men man kan trene inn enkeltmomenter og deler av program. I det nye programmet har vi en del øvelser som skal gjøres mens jeg sitter på et teppe, og disse øvelsene og kjedene kan vi fint trene på på denne plassen.

Ble bra dette 😊


Første økta på det nye treningsgulvet ble å trene på å "spille død", altså å ligge heeelt stille på siden... Vi er i gang, men må nok trene på å holde posisjonen over tid... 😉


For å starte innøvingen av denne øvelsen:
  • Ha hunden liggende ved siden av deg
  • Før en godbit bakover og over hundens skulder, slik at hunden "faller ned" på siden
  • Pass på belønningsplasseringen: belønn nede på gulvet, slik at hunden etter hvert vil legge hodet sitt ned for å få belønningen
  • Belønn de små stegene, ikke forvent at hunden klarer hele øvelsen med en gang
  • Lykke til!

Det er også viktig å kunne slappe av 😍

Fortsatt god søndag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar