Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 17. mars 2020

I disse karantenetider - Dag 3 - Challenge

I dag har det vært en litt kjedelig dag for Bella 😔 Jeg har vært opptatt med bilag, bokføring og regnskap... (så litt kjedelig for meg også...😉), og frøkna har derfor "bare" vært på to vanlige turer på veiene i området her, en med meg i formiddag og en med far i ettermiddag. For en frøken som er litt bortskjemt med mye spennende som skjer, er ikke sånne vanlige turer nok. Så i kveld var det å trene litt i treningsområdet vårt i stua 😊

Jeg fikk hjelp til å finne ut hva jeg skulle trene på da jeg kom over en utfordring på FB. Utfordringen var lagt ut av en meget dyktig freestyle-mann, Richard Curtis, og gikk ut på å sitte på hendene våre på gulvet, og gi hunden diverse kommandoer. Altså helt uten hjelp av håndtegn. Dette var det spennende å prøve på, så frem med kamera og ned på gulvet med oss. Resultatet ser dere under 😄



Link til utfordringen her, for de som vil prøve 😉

Det å sjekke om hundene kan kommandoene, eller om de er avhengige av vårt kroppsspråk kan være kjekt å teste ut innimellom. Prøv dere på utfordringen og se hvor mye hunden kan på bare muntlige kommandoer. Det trenger ikke å være avanserte øvelser, men det er kjekt om hunden kan sette seg uten at de må ha hjelp av deres kroppsspråk for å forstå kommandoen. En annen variant er om dere stiller dere foran en speile med hunden bak dere, og gir kommandoen sitt. Vil hunden sette seg når dere ikke har øyekontakt?

Lykke til! Have fun 😄


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar