Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

mandag 27. august 2012

Søt Buster med snuta i orden...

Søndag var det duket for ny konkurranse for Buster og meg, denne gangen i Nannestad. Jeg hadde en dårlig følelse før start, for treningen etter ferien har ikke vært særlig strukturert. Vi måtte flere skritt tilbake i treningen, og kom oss aldri der vi var før ferien. Men vi var jo påmeldt, og da var det bare å la det stå til!
 
Og det ble nok en bekreftelse på at det nå er lurt å følge min opprinnelige plan. Det blir feil å fokusere på konkurransetrening med en hund som egentlig ikke har lyst, når man har en unghund som bobler over av energi og arbeidsiver.
 
Det som er gøy er at jeg får positive tilbakemeldinger på idé, tolking av musikk og at musikkvalget passer til hunden, så bare jeg får hunden til å være med på ideen min, så blir det bra!!! :-) Og så holder jeg visst takten selv om hunden er "ute på tur"... :-))
 
I tillegg har jeg i følge dommerne nok øvelser/vanskelighetsgrad for klasse 1, og det selv om vi ikke fikk vist fram alle øvelsene vi hadde på lur :-) Så jeg ser at mulighetene er der! Resultatet denne gang ble 4. plass av 4 startende… - og en, utrolig nok, 2. premie!!! Så jeg har tydeligvis klart å improvisere sånn noenlunde, for jeg tror ikke det var mange øvelser som kom på rett sted i programmet...
 
Selv om resultatet i konkurransen ikke ble som håpet, må jeg se de positive tingene! Grunnen til at jeg ikke trodde jeg skulle konkurrere med Buster var at jeg var redd han skulle stikke av. I Lunde var det hønsenetting så jeg tok sjansen, og det gikk bra. I Nannestad var det kun bånd rundt ringen. Han snuste seg vekk, men ikke tegn til å ville stikke av! Positivt!! Å ha en hund som oppfører seg bra på slike arrangement er også en seier for meg.
 
Jeg har nok blitt litt revet med og fått litt mer fokus på konkurranser og resultat enn jeg hadde planlagt, så jeg har glemt litt hva som var mitt egentlige mål denne sommeren. Nemlig ringtrening for mor (hadde egentlig planlagt bare rekrutt), samt å få en hund som ikke løper ut av ringen. Og YES; jeg har faktisk lykkes og nådd målet mitt!!! :-)
 
Åpen klasse denne gangen var "Godisklasse" til inntekt for landslaget. Buster tok en reprise av konkurransen… og Bonso fikk prøvd seg i ringen med noen øvelser til "vår" musikk. Han er en kjempeivrig og happy hund, og vi fikk gode tilbakemeldinger :-)
 
Så alt i alt veldig fornøyd med dagen!
 
Denne kommentaren fra en av dommerne sier vel det meste om dagens konkurranse: "Søt Buster med snuta i orden" :-)

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar