Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

mandag 20. august 2012

Vår første Freestylekonkurranse

Søndag 24. juni 2012 i Lunde i Telemark
Jeg hadde ikke trodd at jeg kom til å stille i noen konkurranse med Buster, men hvis jeg noen gang skulle hoppe ut i det måtte det bli nå. I  Lunde var det nemlig hønsenetting rundt banen, så jeg behøvde ikke å være redd for at han skulle rømme ut av ringen. Så med den positive erfaringen fra lekekonkurransen,  og et forbedret programmet siden rekrutten i Moss,  hev vi oss ut i det! Det var en seier i seg selv bare å stille til start! Tenk å gå ut der og vise seg fram foran alle de dyktige hundetrenerene!

Fra debuten vår i rekrutt hadde jeg lært: Rett ut av bilen, og jobb kontakt. Og det gjorde vi. Det var et lite stykke å gå fra bilen og til ringen, og han gikk pent på plass med full kontakt hele veien. Programmet gikk sånn noenlunde - men vi mister litt for mye flyt mye på grunn av snusing. Og også fordi vi har trent litt for lite på overgangene, så det blir noen stopp her og der. Men lykke: Han prøvde ikke å stikke av en eneste gang! Jeg hadde som mål å bare gjennomføre programmet, og så ble resultatet 3. plass og en  2. premie med 22 poeng! Yesss, vi klarte det!!! :-)

Startposisjonen var endret siden rekrutt, istedenfor at jeg sitter i stolen, sitter jeg på huk med Busters labb i min og godsnakker med ham mens intromusikken er, og dermed har jeg full kontroll ved start :-)

Som tidligere skrevet om har Buster og jeg en "brokete" fortid, og jeg er utrolig glad for at vi har kommet dit vi har! Selv om jeg nok ikke kommer til å stille i så mange konkurranser med ham, var dette en veldig fin trening for meg. Så får vi se hvor ferden går videre… :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar