Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

søndag 1. september 2013

Finnskogen

Konkurranse og kurs med Richard Curtis og Karolina Petterson 26.-29. juli 2013


Da er det jammen på tide å skrive noen ord om sommerens store happening i freestylemiljøet, nemlig konkurranse og kurs på Finnskogen.  Jeg var jo ganske så skeptisk, all den tid jeg ikke hadde fått trent så mye freestyle i ferien som jeg hadde håpet. Men det gikk jo over all forventning! :-)

Fredag kveld var det altså duket for Bonso sin debut i konkurranseringen. Som jeg har skrevet om tidligere får vi ikke starte offisielt på grunn av at han er kjemisk kastrert, men vi fikk lov å stille uoffisielt i denne konkurransen og fikk bedømming og poeng fra dommerne på lik linje med de andre deltagerne. Og utrolig: Vi fikk poeng nok til en førstepremiering, og ville fått vårt første opprykksnapp hvis det hadde vært offisielt! :-) Faktisk fikk vi like mange poeng som vinneren og ville fått en andreplass i konkurransen :-) Helt utrolig morsomt og ikke minst uventet! Dommere var Nina Haaland, Carola Brusevold og Richard Curtis (GB). Richard er en av verdens beste innen sporten, med noen utrolig flotte program "på samvittigheten". Veldig gøy å få gode tilbakemeldinger fra ham! Han skrev blant annet at han likte idéen min :-)

Må jo bare legge ut link til en Richard Curtis film. Dette er en av mine favoritter :-)  http://www.youtube.com/watch?v=Wy8tTkwHSjY
 
Her er noen bilder fra konkurransen:





Vi hadde ikke mye tid til å "hvile på våre laurbær", for lørdag morgen braket det løs med tredagerskurs med Richard og Karolina Petterson fra Sverige som instruktører. Karolina er også en veldig dyktig utøver og har de siste årene vært på det svenske landslaget.

Her er en link til en film med Lina: http://www.youtube.com/watch?v=QmrrFi71VD0

Deltagerne ble delt i to grupper og hver av gruppene fikk halvannen dag med hver av instruktørene. De var begge veldig flinke instruktører og det var bare et helt topp kurs!

Vi jobbet masse med belønning, motivasjon og utholdenhet, i tillegg til innlæring av enkeltøvelser. Jeg hadde en veldig flink og lærevillig hund, og i tillegg til alt det faglige var det masse sosial læring for min lille jypling. Masse mennesker, hunder og nye steder å forholde seg til.  Det var jo litt av hvert som måtte prates om, men alt i alt synes jeg det gikk veldig greit. Go'gutten! <3

Noen bilder fra kurset:
"Hva skal vi gjøre nå, da?"

Karolina og hennes meget lydige hund ;-)

Rundt gjenstand

Han kan da "say his prayers" :-)

Ikke bare hundene som fikk utfordringer...
"Hvordan behandle en stokk så det ser elegant ut...?" :-)
Det var nok noen campingturister som lurte på hva denne mannen
og alle damene egentlig drev med på tennisbanen...

Hyggelig og sosialt med felles grilling

Jammen blir man trett av så mange inntrykk!

Takk for en utrolig fin helg! Gleder meg til neste anledning til konkurranse og kurs sammen med en fantastisk freestylegjeng :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar