Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

søndag 2. april 2017

Jula ryddes vekk

Jula varer helt til påske heter det, og det passet derfor bra å bruke juleprogrammet vårt på årets første konkurranser. Programmet var egentlig ment å bare være en "avveksling" og noe vi eventuelt kan bruke til oppvisning ved juletider. Men også for å teste ut hvordan et program der hun kan få løpe og hoppe litt fungerer.

Forrige helg fungerte det jo utmerket og resulterte i en 1. premie. I dag ble det en 2. premie, og fjerdeplass av seks startende. Formen min i dag var heller laber, sliten og vondt i hodet. I tillegg startet vi nesten sist og det ble lenge å vente. Det er alltid vanskelig å vite hvordan man skal forberede seg før man skal i ringen. I dag valgte jeg å la henne kjede seg litt. Håpet var at hun da skulle være mer "på" når hun endelig fikk lov til å jobbe. Men det funket ikke helt...

Det som imidlertid funket, var det jeg hadde bestemt meg for å konsentrere meg om :) Nemlig starten på programmet. Jeg fulgte planen min om å bære med meg den lange "pakka" inn, i stedet for å bøye meg ned og plukke den opp inne i ringen. Og så hilste jeg på dommerne mens jeg gikk inn. Disse grepa gjorde jeg for å kunne konsentrere meg mest mulig om Bella mens vi gikk inn og stilte oss i startposisjonen. Og jeg klarte også å vente med å gi musikktegnet til jeg hadde Bella i en stødig sitt med fokus på meg. Så det må jeg være fornøyd med. Hun satt faktisk så stødig at jeg måtte gjenta første kommando for å få henne i gang :)

Starten og de første øvelsene gikk veldig bra, men så falt hun litt tilbake og vegret seg for en øvelse som tidligere har vært et problem, men som har gått veldig fint den siste tiden. Det var også veldig mye godlukt i gulvet, og Bella var ikke den eneste som gjerne ville finne ut av de luktene.

Nå skal juletre og gaver pakkes vekk :) Og så skal jeg bruke tiden frem til neste konkurranse til å gjøre om litt på "sommer-programmet" vårt. Har noen tanker og ideer om forbedringer, så får vi se om vi får satt de ut i livet.

Inntil da, sier vi: God Påske! :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar