Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 13. november 2018

Vi skal til NM!!! (Norgesmesterskapet i Kreativ Lydighet)

I dag mottok jeg, med skrekkblandet fryd, mail med startliste og info til deltagerne i årets Norgesmesterskap i Kreativ Lydighet. Plutselig gikk alvoret opp for meg - og plutselig ble det veldig nærme...! 😲 NM avholdes i Drammen lørdag 24. november, altså om en og en halv uke.....

Kreativ Lydighet - som består av de to grenene Freestyle og Heelwork to Music - er fremdeles en veldig liten sport her i landet. Norgesmesterskapet er for de som konkurrerer i klasse 3, som er den øverste klassen. Og ettersom det er en liten sport totalt, sier det seg selv at det er bare en liten gruppe som er kvalifisert til å være med i NM. Med få å ta av, er miljøet også veldig sårbart i forhold til ekvipasjer som må stå over grunnet sykdom eller skade, eller har pause av annen grunn. Jeg har derfor vært veldig spent på hvor mange som kom til å melde seg på i Freestyle, som er vår gren. Som jeg har skrevet om tidligere, debuterte vi i klasse 3 i Sverige for bare et par uker siden. Jeg føler derfor at jeg er på veldig gyngende grunn i forhold til hva vi kan klare å prestere. Min bekymring har vært at det skulle være så få deltagere at vi var garantert pallplass - samme hvor dårlig vi gjorde det. Er liksom ikke noe moro å stå på pallen i et NM om man har gjort det skikkelig dårlig... Jeg var derfor veldig glad for at det er "hele" fem ekvipasjer påmeldt i Freestyle 😊

Nå kan jeg senke skuldrene - jeg har i grunnen ingenting jeg må bevise. Og det er nok ingen som har store forventninger til en "førstereis-ekvipasje" som oss. Vi skal selvfølgelig gjøre vårt aller beste, men vi skal passe på å kose oss og ha det gøy i ringen! Og det begynner jeg faktisk å glede meg til 😊




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar