Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

mandag 23. mars 2020

I disse karantenetider - Gøy på skogstur

Jeg har tidligere skrevet om å utnytte naturen til å gjøre noen øvelser når man er på tur, slik som å hoppe over, krype under, gå rundt etc. Men det er også andre spennende ting man kan gjøre i skogen. I dag dukket det plutselig opp et godbit-tre!

Hva skjer a?
Godbit-tre 😋
Jeg fant en!
Høyt henger de...

Buster sin favorittaktivitet på tur (bortsett fra alle varianter av godbitsøk...) var å lete opp ting jeg "mistet". Jeg mistet ofte vanten min, og så måtte han gå tilbake og søke etter den. Det var så gøy å se hvor stolt han var da han klarte å finne den 💓 Man kan jo si det sånn at Bella ikke helt føler det på samme måten... Se film... 😂😂😂


Her må det visst øves litt, så bare å sette igang 😉


Det å legge inn noen søksøvelser underveis på turen gjør at hunden også blir mental sliten i tillegg til fysisk sliten. Det kan være godbiter i trær, på stubber, i lyngen og diverse ting du "mister" som hunden må finne og apportere tilbake.

Det er rene Kinder-egget - du får tur, hunden får tur og den får også trening, og er ferdig trent når du kommer tilbake fra tur 👍

Alt klart for litt ro og fred i heimen 😉😅😍


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar