Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 19. mars 2020

I disse karantenetider - Dag 4 og 5 - Onlinekurs

De to siste dagene har vært ganske normale for oss. Kontorarbeid på formiddagen, tur mellom lunsj og middag, og litt trening på kvelden. Jeg merker egentlig ikke så mye til "den nye hverdagen", da det er helt vanlig for meg å ha hjemmekontor. Jeg har stort sett kontakt med folk via sosiale medier i det daglige også, og har som regel kontortid fram til lunsj. Etter lunsj er det tur alene med Bella - og det eneste jeg vel merker er at det er mange flere folk som er ute på tur nå om dagen enn til vanlig.

Det er varierende føre i skogen for tiden...

Gårsdagens tur som gikk stort sett på bare stier.
I dag varierte vi med bare stier i skogen og råtten snø i skiløypa.


Det er mange hundeskoler som har kastet seg på bølgen med å arrangere onlinekurs i disse tider. Veldig lurt, både for hundeskoler som trenger inntekt, og for hundeeiere som trenger kurs og aktivisering med hundene sine.

Jeg tenkte først at jeg har nok å trene på på egenhånd, men føler at jeg har mistet motivasjonen litt i denne situasjonen vi er i nå. Jeg har derfor allerede hoppet på to gode tilbud og meldt meg på to forskjellige onlinekurs. Ett triksekurs, og et lite kurs som tar for seg oppbygging av muskulatur. Det siste er viktig å tenke på når man har en ivrig triksehund.

Jeg håper jeg finner igjen motivasjonen, og at vi kan kose oss med å trene inn noen nye ting. Filmer vil følge etter hvert 😁

Selv må jeg muligens kjøre valpekurset på en eller annen online-måte, men har heldigvis litt tid til å forberede meg da kurset har oppstart først 29. april. Miljøkurset som skulle ha startet er utsatt, da cluet i dette kurset er å jobbe med forstyrrelser rundt, det vil si oppsøke plasser med mye aktivitet - noe som er vanskelig å få til, selv på et onlinekurs... 😉

En god og koronafri dag ønskes dere alle 💓




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar