Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

lørdag 31. desember 2022

Oppsummering 2022 og planer for 2023

Da er et nytt år i ferd med å ebbe ut, og det er tid for tilbakeblikk og ettertanke.  

Planene for 2022 var preget av mye usikkerhet og mange forbehold, i forhold til fare for nye restriksjoner og nedstengninger. Men året gikk heldigvis omtrent som normalt og bedre enn fryktet 😊

Har laget meg skrytevegg på kontoret 😍

Bella

  • Nordisk som skulle vært avholdt i Norge i 2021 ble ikke flyttet til 2022, men kansellert. Og VM i Paris for 2021 ble flyttet til april 2022, men jeg var ikke klar med nytt program, så droppet å være med. Så disse to målene ble ikke oppnådd.
  • Derimot fikk vi med oss både Nordisk i Danmark og EOC i Tyskland, så målet om å være med på mesterskap nådde vi. I Nordisk surret vi fælt, men i EOC koste vi oss sammen og endte opp på 18 plass av 40 - og det er jeg strålende fornøyd med!
  • Konkurranseåret her hjemme ble preget av at vi hadde nytt program, så det gikk litt opp og ned, men vi fikk med oss to 1. premieringer.
  • Og vi vant Norgesmesterskapet - noe jeg ikke en gang hadde på lista over mål for året da vi gikk inn i det. Men etter hvert som det nye programmet tok form, ble jo ønsket om å klare dette vekket.
  • Og dermed ble også et "hemmelig" mål oppnådd, nemlig å kvalifisere til Crufts. For å klare dette måtte Norgesmester seieren i land. NM tittelen ble derfor både et hovedmål og delmål for året. Det var herlig å endelig stå på toppen av NM pallen, etter en bronse og tre sølv de foregående år.

EOC

Lissie

  • Første mål med Lissie var opprykk til klasse 2 i Freestyle, samt mellomtittelen. Og disse målene oppnådde vi greit og kjapt. 
  • Vi har kun kjørt det lille Lollipop programmet vårt i hele år, men utvidet det litt underveis. Jeg er veldig fornøyd med at vi til tross for et enkelt program har oppnådd stort sett bare 1. premieringer.
  • Jeg hadde også planer om å trene Heelwork to Music med henne, men dette har blitt lagt på is. Lissie har nok allerede blitt en freestylehund, og jeg er i grunnen veldig fornøyd med det. 
  • Planen var å trene en del RallyLydighet. Vi har gått kurs i løpet av året, men det har nok skortet litt på treningen. Vi heiv oss med på en konkurranse, men Lissie var i den verste puberteten, og var overhodet ikke på samme nett som meg..
Pallplass og fin rosett i Fredrikstad

Planer for 2023

Ny kategori for 2023 er HÅP...

Jeg lærte på tampen av 2022 at man ikke skal ta alt for gitt. Det er ikke alt som kan planlegges. Så mitt største ønske og håp for 2023 er at synet blir så bra som mulig, og at jeg kan fortsette å satse på freestyle fremover.

Om synet og helsa holder... så er planene pr i dag slik:

  • Hovedfokus nå framover er full fart i treninga mot Crufts, og at vi skal gjøre det så godt som mulig på Crufts. Her er det jo alltid skyhøye prestasjoner, så jeg har ikke noen store ambisjoner om høy plassering, men vi skal gjøre vårt beste og klarer forhåpentligvis å underholde. Jeg gleder meg uansett utrolig mye til denne opplevelsen.
  • Så håper jeg at vi kan være med på landslaget til VM i Danmark i mai.
  • Deretter er jeg usikker på hvor og når de resterende mesterskapene avholdes, så vi får se om vi får med oss flere.
  • Lissie skal nå starte å trene på sitt klasse 2 program, og jeg håper vi kan debutere i klasse 2 i løpet av året. 
  • Utover dette har jeg ikke så mange planer, da jeg tror vi har nok å holde på med når det gjelder freestyle, i hvert fall første del av året,
  • Vi skal også delta på noen kurs, og det er jo alltid morsomt.
  • Dessverre tror jeg ikke vi får vært med på så mange konkurranser her hjemme i 2023, da mange av de oppsatte stevnene kolliderer med andre ting jeg skal være med på 😔 
  • Men noen stevner er vi bare nødt til å klare å få med oss... 😁

Vi gleder oss masse til nytt år og og nye muligheter, og til å komme i gang med treninga igjen om et par dager 😊

Godt nytt år!








2 kommentarer:

  1. Gleder meg til å følge dere videre - spesielt spennende med Crufts! Og gleder meg sjølvsagt til treninger og kurs sammen med deg og hundene! Håper synet blir heilt bra!!
    Godt nytt år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Eva :) Godt nytt år til deg og dine også! Sees til trening etter hvert :)

      Slett