Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

onsdag 22. august 2012

Vegen videre

Etter en lang sommerferie på campingen i Stavern er vi nå klare til å gå løs på høstens spennende planer. Det er nok å ta tak i når det gjelder trening, for jeg må dessverre innrømme at det ble dårlig med hundetrening i ferien. Men vi hadde kanskje godt av en god ferie alle sammen… :-)
 
Konkurransen i Lunde ga mersmak, og lørdag 25. august er det ny konkurranse for Buster og meg. Samtidig planlegger jeg å stille i rekrutt med Bonso. Litt tøffe planer med tanke på vår dårlige trening i sommer, men vi får la det stå til… Bonso er kjempeivrig på å trene, mens Buster har litt problemer med å komme seg ut av feriemodus… Jeg må nok noen skritt tilbake i treningen med ham for å få ham "på" til konkurransen.
 
Jeg tror at jeg nå skal holde meg til den opprinnelige planen ved anskaffelse av hund nummer to. Buster skulle være min oppvarming i ringen, mens det var Bonso jeg skulle satse på å konkurrere med. Men jeg var ikke forberedt på bonusen jeg fikk ved å anskaffe meg en valp :-) Buster har virkelig nydt godt av at jeg har fått en ny giv i treningen, og har vært mye mer "på" igjen enn på lenge! Og jo mer jeg har lært angående trening med Bonso, jo mer har jeg sett hva jeg har gjort feil med Buster… Og når det regner på presten så drypper det på klokkeren… :-)
 
Det har derfor vært veldig gøy å prøve seg i ringen med Buster, men jeg har ikke kapasitet til å trene to hunder fram mot konkurranser, så Buster får nok nøye seg med å trene trix bare for gøy fremover. Så får vi se… - kanskje vi kommer sterkere tilbake…
 
Det blir altså fokus på å trene Bonso i høst, både freestyle og vanlig lydighet - noe som absolutt er påkrevd med en ivrig tenåring…

Men denne uken er det fokus på Buster og trening fram mot konkurransen til helgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar