Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 23. mai 2024

Danmark - en fin tur

Nå har visst dagene og ukene gått litt fra meg..., det er jo så mye som skjer på denne årstiden. Men jeg skal prøve å komme meg litt ajour.

Siste innlegg omhandlet jo min helt hodeløse deltagelse i Danmark, men jeg er jo nødt til å skrive litt om selve turen også, for den var jo veldig fin 😊

Turen Norge-Danmark og retur foregikk med hurtigbåten som går mellom Larvik og Hirtshals, en overfart jeg har blitt veldig glad i. Turen er på underkant av fire timer, og hundene slapper godt av i bilen, mens jeg kan slappe godt av om bord. Jeg pleier å bestille meg buffet på forhånd, for da har jeg sitteplass under hele overfarten og kan kose meg med god mat og drikke.

Den dagen jeg skulle reise gikk det ikke noen båt på morgenen, så det ble ettermiddags/kveldsbåten, med sen ankomst Hirtshals. Jeg hadde derfor bestilt meg hotellrom i Hirtshals, så da vi kom i land var det bare å sjekke inn på hotellet og så strekke litt på bena før det ble natta.

Neste dag kjørte jeg til Århus, og tok deretter Molslinjen til Sjælland. Her kunne hundene være med om bord, og det var eget område i salongen hvor det var lov til å ha med hund. En veldig kjekk overfart, og deilig å slippe å kjøre hele veien rundt.

Flinke jenter som oppførte seg eksemplariske
 og slappet godt av på overfarten fra Århus til Sjælland

Deretter var det en liten kjøretur på ca 1 time før vi kunne sjekke inn på vandrerhjemmet i Ringsted hvor vi skulle tilbringe helgen. Jeg bodde her så sentralt at jeg kunne legge hundene i bilen og så tusle rett bort i gata for å få meg litt middag. Ut på kvelden kom også Hanne og Poppy, som hadde kjørt en litt annen vei nedover. Det var veldig koselig å være sammen, og veldig kjekt å kunne ligge på hjul bak Hanne neste morgen, så jeg kom meg trygt og greit frem til konkurranseplassen i Vipperød 😅 

Nydelig mat

Etter lørdagens konkurranser var Hanne og jeg ute og spiste middag sammen, samt ruslet litt rundt med hundene. Et veldig hyggelig selskap 😍 På søndag reiste Hanne hjemover etter konkurransen, mens jeg dro tilbake til Ringsted og overnattet en ekstra natt, før jeg tok Molslinjen tilbake til Århus neste dag. Men før vi gikk om bord på båten hadde vi en veldig fin tur langs strendene på veien ut mot Sjællands Odde, hvor båten gikk i fra.

Hanne og Poppy 😍
På søndag ble det "middag" i hagen 😁
Noen bilder fra Ringsted

Sjællands Odde

Vi var jo på en liten miniferie, så det ble også en overnatting til i Hirtshals, på et veldig hyggelig B&B 😊 Neste morgen var det bare et par minutters kjøretur før vi ankom ferjekaia, og fra Larvik til Kongsberg tar det bare halvannen time, så det ble en veldig deilig og avslappende hjemtur. Det var veldig godt å ha et par dager ekstra å lande på, og slippe å være helt utkjørt når man kom hjem. 

Kveldstur i Hirtshals 
Morgentur i Hirtshals

Dette ble nesten en "Tore på sporet" oppsummering... 😂, men uansett... "alle var enige om at det hadde vært en fin tur" 😁




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar