Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 23. mai 2024

Trippelstevne i Fredrikstad

Etter konkurransene i Ulricehamn hadde jeg bestemt meg for å vente med å konkurrere til Bella og jeg hadde fått trent inn det nye programmet bedre. Og Lissie var jo egentlig ferdig med Cheek to Cheek, og jeg skulle lage nytt program til henne også. Så det passet veldig bra at vi skulle på bobiltur i pinsehelgen når det var trippelkonkurranse.... Men, så dro vi på bobiltur helgen før, og så dukket det opp noe annet for mannen min i pinsehelgen... og plutselig var jeg påmeldt seks konkurranser over to dager (tre pr hund). Klarer jo ikke å holde meg unna... 🙉

Bella og jeg hadde dessverre ikke kommet i mål med treningen, så jeg angret litt på at jeg var påmeldt. Nå skulle jeg jo være fornuftig og vente til vi var mer klare... men sånn gikk det ikke... 

Vel, vi gjorde vårt beste, og noe fikk vi til, og en del må vi jobbe videre med. Avstandsarbeid ble veldig vanskelig denne helgen, samt noen øvelser som går veldig fint på trening. Heldigvis hadde jeg lagt forventningene veldig lavt, og jeg hadde bestemt meg for å hjelpe henne så godt jeg kunne for at vi skulle få til mest mulig. Hjelp i klasse 3 resulterer selvfølgelig i en del trekk, men det tok jeg med i beregningen og poengene var ikke viktige denne gangen. Vi fikk allikevel en del greie poeng, samt fine tilbakemeldinger, så det er nok håp for Paddington 😊😍

Vi speider etter busstoppet
Pallbildene måtte vi ta selv denne gangen 😉
Viktig å kunne slappe av på stevne

For Lissie sin del var fokus at hun ikke skulle få lov til å løpe som hun selv ville på banen. Jeg ville jobbe med å få litt mer kontroll enn jeg hadde i Sverige, og heller stoppe henne og jobbe med ro. Vi hadde jo ikke noe nytt program ferdig, så da ble det Cheek to Cheek igjen. Og det er jo nesten synd at vi legger det bort nå, for hun fikk mange høye poeng på både vanskelighetsgrad og musikktolkningen. I første konkurransen fikk hun en 1. premiering og i andre konkurranse en 2. premiering (søndagen ble det disk). Det ble noen kommentarer fra dommerne om at jeg viste så tydelig at det var feil, og vi hadde nok fått høyere poeng og bedre plassering om jeg bare hadde spilt med. Men denne gangen ville jeg tenke fremover og jobbe med at hun ikke kan gjøre akkurat som hun vil.

Oppsummert så er jeg fornøyd med helgen, og jeg fikk holdt meg til planen om å hjelpe de. Og som bonus fikk vi jo også mange fine poeng 😊 I klasse 1 var det forøvrig et helt vilt høyt nivå denne gang, så det lover godt for sporten - og mye jobb for å holde tritt... 😅😂 Men utrolig gøy 💖

Ettersom konkurransen skulle starte tidlig søndag, valgte jeg å reise lørdag og overnatte på veien nedover. Det ble en fin dag på Vestby Park, med både trening og kos. Fra søndag til mandag var vi fine på det og bodde på hotell. Og tradisjonen tro ble det middag på Egon sammen med Ingebjørg - eller vi kan vel heller kalle det nattmat denne gangen... 😉 Det ble en ekstremt lang dag på søndag, og en ganske lang dag mandag også. Men som alltid et strålende arrangement hos gjengen i Fredrikstad 💖

Flott med benk og treningsområde rett utenfor rommet vårt
Deilig i skyggen
Bella kan også slappe av...



2 kommentarer:

  1. Det var gøy å se på dere. Gleder meg til neste gang

    SvarSlett