Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

mandag 27. mai 2024

Tre dagers kurs med Frida Binette

Etter tre hele dager på kurs med fantastiske Frida Binette fra Sverige, er det i dag hviledag i heimen. Både hunder og mor er slitne, men veldig fornøyde. Jeg er full av ny inspirasjon og har fått hauger av gode tips å ta med meg videre i treningen.

Frida med sin søte og flinke demohund 😍

Kurset ble arrangeret av Råde Hund og Hund i Fokus, og ble holdt på Råde Hund sin flotte treningsbane. Det var en gjeng med, stort sett, ganske voksne damer, en herlig gjeng som har den samme lidenskapen for hund og freestyle. Med så godt selskap, en superdyktige instruktør og også nydelig vær, lå alt til rette for en fantastisk helg.

Det var en fin balanse av innlæring av triks, hvor alle var ute samtidig og trente, og egentid med Frida, hvor vi kunne få hjelp til det vi selv ønsket. Ettersom Frida er helt rå på programbygging og koreografi hadde de fleste fokus på dette.


Opprinnelig var det Lissie som var påmeldt, men vi var ikke kommet ordentlig i gang med planlegging av det nye programmet, så jeg kunne ikke bruke all tiden min til dette. Jeg behøvde heller ikke å bruke all egentiden min til triks, da en god del av de triksene jeg hadde planlagt hjelp til ble gjennomgått i de felles øktene. Dette passet jo veldig bra, for da fikk jeg muligheten til å også la Bella få noen av øktene. Jeg fikk gode tips til å jobbe videre med ting som vi strir litt med. Når det gjelder Lissie fikk jeg mange gode innspill til koreografien av nytt program - herlig med sånn kreativitet!
På bildene under kan dere se noe av det vi trente på 😊

Å holde apport
Å hoppe på instruktøren... 😂
Trening av program
Trening av program, samt å trene ro...
Diverse hopp
Rygging
Rygg mot rygg - etterhvert..
Nesetarget - og senere blikktarget
Å rygge opp på plattform
Bli stående, samt gå rundt med bakbena på plattformen
"Turn"
Stå i ro med blikket fremover

Vi overnattet på Quality Hotel Sarpsborg, noe som var et ypperlig utgangspunkt for å dra inn til Sarpsborg den ene kvelden, for å kose oss med felles middag på Egon. Og lørdag reiste vi inn til Fredrikstad, hvor Ingebjørg og jeg fikk oss en koselig tur med hundene i Gamlebyen, før vi spiste medbragt mat i bakgården på Aktivitetsbyen, der Ingebjørg bodde. 

Fredag kveld på Egon Sarpsborg
På tur i Gamlebyen i Fredrikstad
Koselig måltid på Aktivitetsbyen
(hundene fikk servert middagen på gresset)
Lørdagen ble avsluttet på hotellet
med et lite glass rødt for mor...

I dag må det hviles og så skal alle inntrykk sorteres. Jeg har en haug med notater og en god del filmer som skal gåes igjennom, og så skal det lages treningsplaner for tiden fremover for begge jentene.

Igjen, tusen takk til alle involverte i helgen! Det har vært helt topp, og jeg gleder meg masse til oppfølgingskurs over sommeren! 💖

Firerbanden på tur i Sarpsborg 😍

PS. Tusen takk til dere som tok bilder og filmer! 💖



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar