Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 21. april 2020

En syteblogg - planene går i vasken

I forrige innlegg var jeg så optimistisk, og gledet meg over at motivasjonen var på vei tilbake og det nye freestyle programmet begynte å komme på plass.

Men i dag kom beskjeden om at Nordisk mesterskap i Oslo i november er avlyst 😞

VM i Frankrike som skulle vært arrangert i juni var sommerens store mål - men naturlig nok er dette allerede utsatt, og den planlagte Frankrike ferien er for lengst avskrevet. Neste mål var da Nordisk som var såpass langt fram i tid at man trodde at dette ville bli gjennomført som planlagt. Men nei...

Bare for å gjøre det helt klart: Dette er selvfølgelig ikke det mest tragiske som skjer i verden i dag, men det er like fullt min hverdag og setter alle mine planer på hodet. Så jeg tenker at jeg må få lov til å deppe litt - en liten stund i hvert fall...

Det har vært litt mange kjepper i hjulene siden i fjor sommer...

  • 2019 startet fantastisk - men ble litt trøblete med hundesykdommen på høsten
  • På grunn av hundesykdommen fikk jeg ikke trent så mye som jeg ønsket, og vi var ikke helt der jeg håpet vi skulle være før VM og Nordisk
  • Jeg ville derfor satse mot et nytt VM og gledet meg til Frankriketur
  • Så ble årets første konkurranser avlyst og dermed forsvant litt av motivasjonen og presset
  • VM ble flyttet til høsten - men Frankrike i år hadde jeg allerede slått fra meg
  • I Nordisk i Oslo skulle Norge for første gang i historien stille med to fulle lag (ett i Freestyle og ett i Heelwork to Music), noe som gjorde det ekstra morsomt å skulle være med
  • Landslagssamlinger var planlagt, og vi gledet oss til å trene sammen
  • Det var i år jeg skulle skikkelig satse... 
  • Jeg blir liksom ikke yngre... og tenker at denne satsingen kan jeg ikke holde på med i så mange år
  • Hvordan skal man klare å holde motivasjonen oppe - uten konkurranser for å se om man er på rett vei i treningen og om det holder mål?
  • Man mister konkurranseerfaringen
  • Gledelig nok så er det mange gode utøvere som er på vei oppover i klassene, men muligens blir jeg derfor akterutseilt ved neste korsvei, i hvert fall om jeg mister motivasjonen  
  • Så jeg håper jeg klarer å holde motivasjonen oppe, og at jeg får benyttet tiden framover godt nok til å få oss så gode som mulig.
  • Så får tiden vise hvor langt det bærer.
Jeg synes kanskje jeg er litt vel uheldig 😔 Etter å ha holdt på med Kreativ Lydighet i mange år, og strevd på nybegynnernivå med to andre hunder, så er jeg endelig i klasse tre med en hund som er miljøsterk og trives i ringen. Ungene er voksne, foreldrene mine klarer seg fremdeles selv, jeg har tid og anledning (etter å ha mistet jobb, hatt et langt løp med NAV grunnet min nedsatte hørsel, har klart å komme meg på beina igjen og klar til å gjøre noe ut av situasjonen min) - så treffer jeg disse to helt unormale sykdoms/pandemi periodene akkurat på den tiden jeg skal satse på noe jeg trives så godt med.

Det er i hvert fall en trøst at jeg hoppet i det i fjor, og deltok i VM selv om jeg egentlig ikke var helt klar for det. Det ble en fantastisk opplevelse som jeg skal leve lenge på. For ikke å glemme lagbronsen i Nordisk og koselige dager på tur med landslaget. Så får tiden vise om det blir flere mesterskap etter hvert 😊

SÅNN - ferdig med å syte, nå skal vi se fremover! Solen skinner, og snart skal vi ut og trene 😊

Så håper jeg at man snart får stoppet denne fryktelige pandemien uten at alt for mange flere liv går tapt.

Ta vare på dere selv og hverandre! Vask hender, hold avstand - og hold dere friske! 💓



Info fra Norsk Kennel Klub:
https://www.nkk.no/aktuelt/alle-nordiske-mesterskap-i-2020-er-avlyst-article172061-985.html?fbclid=IwAR043bnILYle7dAOttmHWQsvfyL_s0ww5g4qDpZkoKBh6sTlqUhpjbGVykI




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar