Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 2. januar 2020

Scott's ærespris 2019

Rett etter NM fikk jeg en stor overraskelse, som jeg satte utrolig pris på. Bella og jeg ble nemlig tildelt Scott's ærespris 2019, en pris opprettet av Anniken Jensen.

Her er Anniken sin begrunnelse for denne prisen:
«Årets NM er over og flotte program ble dømt og fremført denne dagen 🙂
Gratulerer alle sammen !
Scott og jeg skulle jo etter planen vært der........
Vi ledet Årets Freestylehund fram til NM, og skulle jo så gjerne forsøkt å vinne enda ett år.
Scott vant i 2012 og i 2018, og målet var å avslutte karrieren hans med seier i 2019.
Dessverre døde Scott for meg ( av blodkreft ) rett før NM, etter kort tid med sykdom 😞
Vi hadde kommet godt i gang med nytt program, og hadde takket ja til deltagelse i Nordisk Mesterskap i desember, men sånn skulle det ikke bli.
Han har vært en fantastisk gladgutt, og fantastisk Freestylehund  Han vant Norges første CERT, og Norges første Norgesmesterskap og var med på landslaget som tok Bronse i Nordisk Mesterskap i 2012.
Men mest av alt var han en veldig god gutt og venn for meg 
Mange var glad i Scott, og han vil leve i manges minner 
Derfor vil jeg gjerne hedre hans minne, og sette opp en ÆRESPRIS til en fantastisk flott representant for FreestyleNorge, og som overtok pallplasen hans på listen over Årets Hund 2019.
For meg er dette en større prestasjon enn å vinne et NM siden man må prestere over et helt år for å vinne denne prisen. Derfor har jeg valgt å gi denne prisen.
Jeg har for tiden ingen hund å være aktiv med i KL, så det blir en stund til våre veier møtes, men jeg kommer til å sørge for at æresprisen blir overlevert ved første anledning.
GRATULERER Vigdis Bæver Larsen og Bella !!
Dette er SÅ fortjent! Jeg har fulgt dere fra valp til seier, og er imponert over framgang og prestasjoner 🙂  Dere er et flott eksempel på at positiv trening gir fremgang, og jeg ønsker dere mase masse lykke til videre ♥»

Jeg må jo innrømme at tårene rant da jeg leste dette, både fordi det er så utrolig trist at Scott er borte og fordi jeg ble veldig rørt av disse flotte ordene. Jeg har sett opp til Anniken og hennes hundehold fra jeg startet med Freestyle for mange år siden. Hun har hele tiden vært "en av de store" for meg. Jeg har også gått triksekurs hos henne og jeg liker hennes måte å jobbe på.

Anniken og Scott skulle, som Anniken skriver, egentlig vært med til Nordisk Mesterskap nå i desember, og jeg gledet meg veldig til å kunne representere Norge sammen med dem. Men sånn skulle det altså ikke gå 😔 

Ettersom Anniken og Scott var på landslaget sist Norge fikk bronse i Nordisk, ble det ganske symbolsk og spesielt at Bella og jeg nå gjentok bragden og var med på å skaffe Norges andre lagbronse gjennom tidene 😍

Anniken og jeg har dessverre ikke hatt mulighet til å møtes på en stund, så derfor ble pakken med prisen sendt i posten. Den ble hentet rett før avreise til Sverige og pakket opp på rommet vårt i Karlstad. I pakken var det masse fint til både hund og fører, og Bella fant seg fort noen favoritter 😁😍


Jeg er rørt, stolt og takknemlig for denne prisen, og for gode ord fra mitt store forbilde. 
Tusen takk Anniken  💓
Bella og jeg skal gjøre vårt beste for å hedre fine Scott sitt minne  💓

Anniken og Scott under Nordisk i 2012

 Fineste Scott 💓

(Bilder "stjålet" fra Annikens FB side) 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar