Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 2. januar 2020

Oppsummering 2019 og planer for 2020

FOR ET ÅR 2019 ble! Og for noen grenser vi har pushet dette året! Jeg har gått så sykt utenfor komfortsonen opptil flere ganger! Og hatt flere spennende opplevelser enn jeg kunne drømme om ved årets start!

Jeg hadde egentlig ikke så mange planer og mål for 2019. Vi hadde akkurat startet i klasse 3 i freestyle, og målet var å jobbe med å forbedre oss og kanskje få delta i Nordisk i desember.... 
Championatet hadde jeg ikke en gang som mål, det trodde jeg var mye lenger fram i tid. 

Og hvordan gikk det så...

Første Cert fikk vi på årets første stevne i Sverige i februar, så Norsk Cert i mars,  og på dobbeltkonkurranse i Sverige i april to svenske Cert samme dag. Så hun ble altså både Svensk og Norsk Freestyle Champion i løpet av årets tre første stevner 😮😍  Det gikk så fort at jeg ble litt sånn "hva skal jeg gjøre nå da?" Det var jo dette vi skulle jobbe mot fremover... 

Så da måtte man jo straks begynne å tenke større og satse mot mesterskap, og programmet måtte utvides. Dette var ikke Bella helt enig i, så det ble en disk og en 2. premie, før det ble 1. premier igjen på årets to siste stevner. Vi avsluttet de nasjonale stevnene med Sølv i NM. Og så ble det jo ikke bare deltagelse i Nordisk, men også i VM i år 😍😍😍



I januar startet jeg som planlagt på Røde Kors sin instruktørutdanning for Besøksvenn med hund. Utdanningen ble bestått og jeg ble godkjent Røde Kors instruktør i mai, og holdt allerede i mai og juni mitt første kurs. Dette er noe jeg gleder meg til å jobbe videre med, og jeg er allerede booket inn til to nye kurs nå i vinter.

Ikke alt ble som planlagt i 2019, da det ble litt stopp på høsten på grunn av den mystiske hundesykdommen. Jeg fikk derfor ikke holdt noe kurs i RallyLydighet. Uansett må planen om å bli godkjent rallyinstruktør legges litt på is, da vi også mangler en rød sløyfe i klasse 1 og jeg ikke kommer til å prioritere å trene mot dette med det første. 

Selv om jeg ikke hadde så mange planer for 2019 har det jammen meg dukket opp både det ene og andre. Jeg nevnte innledningsvis at jeg hadde pushet noen grenser og gått utenfor komfortsonen flere ganger. VM og Nordisk er helt klart store deler av dette, og i tillegg har vi hatt  oppvisning for Cairn Terrier klubben, vært på scenen på frokostmøte i Arendalsuka og vært på frokost-TV. De to siste tingene her er definitivt noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle gjøre... 😅


Planer for 2020
Året 2020 blir nok dedikert Freestyle, da jeg har veldig lyst til å se hvor langt vi kan komme innen denne sporten. Det er fremdeles mye å ta tak i og forbedre, men jeg er mer enn klar til å ta fatt på jobben med å "steppe" det litt mer opp 😄

Jobbmessig er Svansens kurskalender for våren lagt, og jeg kjører igang litt forsiktig. Vi får se i løpet av året om det kan komme til noen nye kurs. Det er noen ideer som ligger litt i bakgrunnen for modning... 




TAKK FOR DET GAMLE
OG
GODT NYTT ÅR!
💓






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar