Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

søndag 3. november 2019

Julebord og generalprøve

Så har jeg vært på sesongens første julebord... 😄 Og som det seg hør og bør for en hundenerd, foregikk det i Drammen Hundepark sammen med hunden og en gjeng likesinnede 😍 Et veldig koselig arrangement i regi av Norsk Freestyleforening. Mange timer med hundetrening, sosialt samvær og god mat.

Første post på programmet var ringtrening, og jeg hadde bestemt meg for å benytte anledningen til å "leke" konkurranse. Prøve å gjøre det mest mulig likt, med fullt kostyme og oppladning som om det skulle være ordentlig konkurranse. Jeg tenkte at dette var en fin anledning til å kjøre generalprøve før VM om tre uker, og prøvde så godt jeg kunne å komme inn i "bobla". Men det er ikke så lett når man innerst inne vet at man prøver å lure seg selv... 😏 I motsetning til ordentlig konkurranse, hvor man bare må prøve å oppmuntre hunden og få den til å prestere, ble dette dessverre litt halvveis fra min side. Vi kom skikkelig feil ut, og jeg ble så skuffet og småirritert da hun begynte å tulle i starten, med ting jeg trodde vi hadde kontroll på nå. Jeg valgte å stoppe musikken, og så ble jeg veldig utydelig og usikker på hva jeg i det hele tatt holdt på med og hvordan jeg skulle løse det. Gikk inn i ringen igjen, men dro med meg min frustrasjon gjennom hele programmet. Angrer på at jeg ikke ba om å få satt på musikken en gang til etterpå, så jeg fikk kjørt igjennom med belønning underveis. Men, det er lett å være etterpåklok. Jeg får satse på at dårlige valg og frustrasjon også gir læring... 😉 Nå blir det to uker med beinhard trening og fokus på godfølelse og gøy i ringen!
Note to self: Bare tull å tro at man kan "faike" konkurranse - så det skal vi ikke gjøre mer 😅

Etter at alle hadde hatt sin tid til egentrening i ringen var det klart for Lucky Dip konkurranse. Her går man bare inn i ringen og får satt på en vilkårlig musikk som man må improvisere til. Jeg tenkte jeg fikk benytte denne anledningen til å rette opp litt etter vår mislykkede gjennomføring tidligere, så jeg tok med meg godbiter og en leke og fikk belønnet underveis. Så fokus her ble bare å ha det gøy, og ikke tenke så mye på å følge musikken. Jeg tror nok det var et lurt trekk (godt at man kan få følelsen av å lykkes med noe da... 😄)

Bedømmingen til Lucky Dip ble gjort slik at alle fikk stemme på sin favoritt, og det var moro at Nina og lille Kalifa stakk av med seieren. Gleder meg til å se de i ringen framover 😍

Det er selvfølgelig ikke noe julebord uten god mat 😋 Så etter Lucky Dip var det klart for litt belønning til de tobente. Alle hadde tatt med seg bidrag til felles koldtbord, så her var det nok å kose seg med. Veldig hyggelig med langbord og morsomt med pakkelek som skaper stor stemning rundt bordet 😄

Et stort pluss i går var at Bella roet seg ganske bra i buret mens vi spiste. Litt lyd en liten periode, men ellers gikk det veldig bra. Og det er også god trening 😊 Etter at vi var ferdig med maten fikk hun komme ut av buret igjen for mere trening som belønning for å være rolig.

Tusen takk til Norsk Freestyleforening og ildsjelene for et strålende arrangement! Vi gleder oss allerede til neste år 😊

"Wanted a nanny... That's me!"



"Kø"


Takk til Ingebjørg for bilder!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar